piątek, 6 września 2013

Słownik

Ten post jest bardziej dla mnie niż dla Was, czyli krótko mówiąc uprawiam prywatę.Ale miły jest.

Mama - mama Gogo
Tata - tata Mi
Babcie - Baba Asia, Baba Sie
Wujek (oraz wszelkie maszyny budowlane, okołobudowalne, rolnicze etc.) - Bo
Koparka - Bo tff
Auto - ato
Samolot - siiiii
Wąż - ssssssiiiii
Siku - siiiiiiiiiii
Bajka - Miau mimi
Rybka - łoło (jak robi rybka??)
Jeszcze trzy minutki, mamo - mamo, nie, tsy
Pojeździjmy autami = na tsy ato
Start - siat
(auta jeźdzą na trzy, samoloty na start)
Wszystkie dźwięki zwierząt - guli, guli, guli (indyk), miau (kotek), o o (pies), i o (osioł), fafafa (kaczuszka), beee (owieczrka) BEE (baran), mee (kózka), pipipi (myszka)
Śpiewać - lalalala,
Nie śpiewać - nie lalalala,
Most - moft
Nos - nots
Oko - oko
Miś- mits
Co znosi kurka? Jajo.
I mój ulubiony:
Masiuś - toMato! :)

Gdy każdego poranka widzę parę absolutnie niepowtarzalnych, błękitnych, uśmiechniętych oczu wiem, że warto.



Mam dwa i pół roczku. Jestem kozak!



4 komentarze:

  1. Super, że spisałaś ten Dzieckowy słownik :)
    Bo inaczej się zapomni... a tak będzie za parę lat co powspominać.
    Ostatnio byłam na urlopie u Rodziców i był razem siedmioletni siostrzeniec. Oglądał coś o dinozaurach i przypomniał sobie: a ja, jak byłem mały, to mówiłem... dinosram :)))
    A ciotka - cielę ze spóźnionym refleksem załapała o co chodzi....

    OdpowiedzUsuń
  2. Sto lat z okazji 2,5 roczku Macia! Jak na dużego chłopca przystało, słownictwo już bardzo rozbudowane:) fajny pomysł z zapisywaniem co ciekawszych słow naszych pociech. Chyba sama uslutecznie temat:)

    OdpowiedzUsuń
  3. eNNko uśmiałam się!! Klikam "lubię to" :)
    Karolko - dziękujemy za życzenia. A notować koniecznie musimy, bo będzie do czego wracać...na starość ;)

    OdpowiedzUsuń