niedziela, 8 września 2013

Po pierwsze "nie poniżaj"

W naszym domu:

1. Moje dziecko nigdy nie będzie stało w kącie,
2. Moje dziecko nigdy nie dostanie klapsa,
3. Moje dziecko niigdy nie będzie ukarane,
4. Moje dziecko jest tak samo ważne jak każdy inny domownik,
5. Zdanie mojego dziecka liczy się tak jak zdanie jego mamy i taty,
6. Moje dziecko ma prawo powiedzieć nie.

1. Ja nigdy nie będę stała w kącie,
2. Ja nigdy nie dostanę klapsa,
3. Ja nigdy nie będę ukarana,
4. Jestem tak samo ważna jak każdy inny domownik,
5. Moje zdanie liczy się zdanie mojego dziecka i jego taty
6. Ja mam prawo powiedzieć nie.

1. Tata mojego dziecka nigdy nie będzie stał w kącie,
2. Tata mojego dziecka nigdy nie dostanie klpsa,
3. Tata mojego dziecka nigdy  nie będzie ukarany,
4. Tata mojego dziecka jest tak samo ważny jak każdy inny domownik,
5. Zdanie taty mojego dziecka liczy się tak jak moje zdanie i zdanie mojego dziecka,
6. Tata mojego dziecka ma prawo powiedzieć nie.

Wszyscy jesteśmy ludźmi, wszyscy mamy równe prawa. W naszym domu nikt nie będzie nikogo poniżał. Nie wychowujemy bezstresowo. Stawiamy granice, mówimy nie, wymagamy szanowania tych granicy. Nie tylko od Maćka. Także od siebie.
Działa.

4 komentarze:

  1. wiele w Waszej metodzie mądrości i dojrzałości...
    i jestem pewna dobrych owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję eNNeczko, miewam wątpliwości, ale alternatywnych (lepszych) pomysłów brak. Owoce zapewne wkrótce, jak do liceum pójdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoj tekst uzmysłowił mi, jak wiele błedow popełnili moi rodzice w wychowaniu Nas, błedow, ktore sama teraz powielam dążąc do tego, by moje dziecko zachowywało "pod moje dyktando". Zapominam, że jest niezależną istotą, ktorej należy sie szacunek tak samo jak mi kiedyś i dziś... Dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  4. mi tez uswiadomiono to calkiem niedawno. sama dlugo szarpalam sie miedzy tym jak sie rzekomo powinno, a tym, co faktycznie czulam. przypadkiem trafilam na bloga "w swiecie zyrafy" i tak sie zaczela moja przygoda z nvc. polecam goraca i wierze, ze tez znajdziesz tam bardzo wiele odpowiedzi. caluje mocno!!!

    OdpowiedzUsuń